fredag den 31. juli 2020

Sommer 2020

Bloggen er her stadig og bliver ikke lukket ned.

Bemærk i øvrigt, vi holder i udgangspunktet ikke åben have i de kommende år, der er for mange projekter og for lidt tid.

Men jeg skriver ikke så meget her i øjeblikket, jeg har svært ved at finde tiden til også at nå dette. Ligeledes er det mit indtryk langt de fleste, lige som jeg selv ikke længere sætter sig kl 20.00 og åbner computeren. Men tjekker de konti man følger på mobilen. Der er Bloggen bare ikke super egnet.

Dog skal I have et par stemningsbilleder fra juni måned, hvor det er tydeligt hvordan haven er vokset til på de godt 5 år vi har været igang. Det er 6 år siden vi overtog huset i april 2014, men haven begyndte vi faktisk først rigtigt på i sommeren 2016.


Det var sommer i den franske have i juni, roserne har stået så flot i juni og ind i juli, og nu er lavendlerne begyndt at tage over sammen med græsserne. Flere dage føltes som forsommer i Provence. Vi har nydt mange dagene på terrassen, og høstet frugten af mange års hårdt arbejde.


Flere store tunge projekter skrider langsomt frem. Dem kan I følge på Instagram. Det er bare nemmere og hurtigere, men selvfølgelig heller ikke så dybdegående som pladsen tillader her på bloggen.

Vi lagde fliser i gangene i køkkenhaven, et længe ønsket projekt og med en aflyst påskeferie, så blev der tid til det.


Her er vi i gang med en støttemur til den fremtidige terrasse foran orangeriet (som endnu også mangler at blive bygget) på gavlen


Rigtig god sommer til jer alle derude.

Henrik




9 kommentarer:

Lisbeths Haveblog sagde ...

Det blå havemøbelsæt er flot og frækt :-)
Tak, fordi du beholder bloggen, så jeg kan følge med. Jeg er en af dem, der ikke rigtig gider IG, fordi der mangler en fortælling. Pæne billeder kan jeg google mig til, så tak for din lille forklaring og forsikring om, at du bliver ved. Fortsat god sommer.
Hilsen Lisbeth

Minfranskehave sagde ...

Kære Lisbeth, det kan du have helt ret i. IG kan hurtigt blive noget med closeup og pynt. Men jeg prøver stadig med de store billeder og brede pensel. Det er bare hurtig at lægge et billede på med en kort beskrivelse. Det tager for lang tid på blogger, alene fordi jeg skal eller altid prøver at redigere billederne til bedst mulige oplevelse af det jeg ønsker at vise på bloggen. Det tager hurtigt 30 min at lave et mindre indlæg. Og det kan ikke bare lige laves på farten. Sådan er Verden blevet. Tiden er dyrbar og vi zapper rundt. NB jeg kigger tit forbi hos dig. Venligst Henrik

Gittho sagde ...

Hej Henrik

Jeg følger, som du antager, ganske rigtigt med på mobilen. Både blogs og Instagram fungerer fint for mig her. Blogs er dog absolut mit foretrukne valg, det er simpelthen mere interessant - der er overvejelser og mellemregninger med. En del af motivationen til at formidle i dette forum antager jeg at være respons fra læserne i form af kommentarer. Det er jeg absolut for ringe til, jeg læser oftest bare med. Men jeg sætter stor pris på jer der deler jeres haveliv med os.
Hvad haven angår, så ser den skøn ud. Husker da du spændt modtog rosen Felicia (?) til spejlbassinet. Sikke en overflod der er af blomster nu og så smukt med de matchende nøkkeroser! Jeres projekt med orangeri og terrasse ser også vildt spændende ud, det skal nok blive godt. (Har selv diverse større projekter i gang, så genkender potentiale på tidligt tidspunkt 😉).

Mvh Gitte

Høneballehaven sagde ...

Hej Henrik
Godt at se, der er liv endnu og at du vil beholde bloggen. Netop i går sad jeg og tænkte på dig, jeg var nemlig inde på Danske Haveblogs, der er rigtig mange som dig, hvor det er et år siden, der sidst blev skrevet. Det er trist, men som du skriver til Lisbeth, sådan er tiden blevet, vi har for travlt med at nå det hele. IG er heller ikke mit foretrukne medie, men på fb har jeg min egen gruppe.
Du er nået langt med haven, det ser rigtig flot ud. Tænk at det er så længe siden, vi fulgte med hos dig i 2014, ja tiden går.
Mange hilsener
Lisbeth

Minfranskehave sagde ...

Kære Gitte, ingen tvivl bloggen fungerer bedst når der er dialog og samtale. Så sådan kunne vi godt bruge en form for like funktion, eller måske nærmere en læst funktion så kunne man se hvor mange der har været forbi og læst indlægget. Det kunne nok give til tiltrængt fremgang til vores blogge. Men ligeledes hvis formatet vare mere mobil venligt. Det er tungt at skulle have PC igang hver gang man skal skrive et indlæg, da man ellers risikerer at billeder og tekst ligger helt tosset. Der er det stramme format på IG bedre. Venligst Henrik

Henrik Mikaelsen Havehjernen sagde ...

Kære Henrik
Hvor jeg kender det! Da jeg skrev på Havefolket (og redigerede osv på andres indlæg, alt det som ingen ser) blev al "skrivekrudtet" brugt på det. Siden kom der andre energisugere til, og det ER bare et arbejde at skrive gode indlæg, i hvert fald hvis der skal være kød på. Der er IG meget hurtige og responsen også meget umiddelbar. Jeg holder også min blog kørende lidt endnu...men får læst andres indlæg ALT, ALT for lidt. Men - sådan er det bare. Og gider simpelthen ikke gå og have dårlig samvittighed over det, det er der så meget andet der fortjener mere. Så dejligt at du holder fast i bloggen, tænker også den er god for jer selv logbog over jeres projekter i haven.
Ser forrygende ud i øvrigt, dejlig fylde der er kommet til :-)
Fortsat god sommer til Jer - coronasikker krammer fra "den anden Henrik"

Frede sagde ...

Åh hvor godt med en opdatering fra den franske have - det ser jo forrygende ud. I har nået så meget på de år!
Jeg følger med hos dig også på IG, et medie som bestemt også har sin berettigelse og som bare er meget hurtigere og nemmere at arbejde med. Men også jeg er glad for, at din blog også består - den kan noget andet.
At skrive blogindlæg er tidskrævende og ikke noget, som kan laves on-the-go. Det er jo det fede ved bloggen, synes jeg, for det afspejles i indholdet (eller det er der i al fald mulighed for).

Frk. Anemone sagde ...

Jeg følger også lidt med ... Der ser dejligt ud i jeres have og navnet passer da aldeles flot efterhånden - hvor er I nået langt.
IG er et flygtigt medie, men alligevel meget sjovt og kan bruges til andre ting end bloggen med haven (strik, f.eks.), så jeg nyder begge platforme.
Fortsat god sommer, Ulla

Elin sagde ...

Goddag!

Jeg arbejder ved SkiltDirect, som er et svensk/danskbaseret skilte- og etiketfirma, der fremstiller skræddersyede skilte til professionelle. Grunden til at jeg kontakter dig, er at vi er interesserede af din blog, og jeg vil så forhøre mig om du ville være interesseret i et potentielt samarbejde.
Jeg glæder mig til at høre fra dig, og få mulighed til at præsentere samarbejdet nærmere.

De bedste hilsner,
Elin.
SkiltDirect ApS
order@skiltdirect.dk