lørdag den 8. juni 2013

Det nye drivhus update V

Så er det malet.....næsten da.


Farven er den samme som mine Versailles kasser, Vert Olive, og det er Demidekk extreme med vist op til 12-15 års holdbarhed. Grundet, og malet det er virkelig en opgave der har taget lang tid, og malingen er rimelig dyr, men det skal være det bedste så det kan holde til vores barske klima.
Det er jo ikke meningen det skal blive stående her foran huset, men flyttes når vi en gang kan komme videre herfra.

Skumring
Fyldning i siden
Jeg mangler lige at male dørene samt vinduerne til taget, men ellers er det hele klart til glas (UV bestandig pleksi glas) Når dette er monteret i de enkelte sektioner og dele, er drivhuset klar til at blive samlet. Jeg kan næsten ikke vente, men der er hele tiden andre ting der presser mere på, så drivhuset bliver nok ikke klar førsidst på sommeren. Derfor må I have tålmodighed med det endelige resultat. 

Fyldning i fronten
Spærbuerne samt vindueslister
Jeg er rigtig godt tilfreds med farven, den skifter alt efter hvornår på dagen, og bliver aldrig anmassende eller på anden måde dominerende. Den falder godt i med alt det grønne, og om vinteren lyser den lidt op i mørket.

14 kommentarer:

Vivi sagde ...

Sikke et arbejde du er i gang med med det drivhus, og så med så mange finesser - det skal nok blive godt :-)

Godt du laver det, så det kan tages med, når i engang flytter til en anden bolig.

Esther - Min lille store have sagde ...

Det bliver helt sikkert smukt :)

Nette sagde ...

Kære Henrik

Du må være en tålmodig mand med sans for detaljer. Respekt. Det er et hestearbejde, du er i gang med. Kom til at tænke på, at jeg selv næsten altid undervurderer, hvor lang tid det tager at male. Vildt flot med Versailles kasser og drivhus i samme farve.

Marie-Louise Veber Paustian sagde ...

Jeg er dybt imponeret - har lige fundet alle dine drivhusopdateringer frem. Fantastisk projekt. Jeg glæder mig virkelig til at se det helt færdige resultat.
Fortsat god arbejdslyst

Henrik sagde ...

Vivi, vi drømmer i den grad om en større have, du ved jo selv hvordan det er med det skønne projekt I har anskaffet jer.

Esther, mage tak for rosen.

Nette. Det der maling, tager bare tid, det kan ikke forceres. Havde mange farver inde i overvejelserne, men det er nok vigtigt med en begrænset skala.

Marie-Louise, tak for dine mange hilsner, jeg kigger altid ind hos dig og din skønne blomsterhave. Jeg er også selv lidt svært tilfreds med resultatet indtil videre.

Henrik

Susan Durup sagde ...

Hold da op hvor er det bare fint. Jeg er meget imponeret over faconen og især din sans for detaljer. Og det store arbejde du lægger i det er jo enorm.
Det er helt sikkert at når du engang skal i gang i en anden have..... Så har du mange skønne ting med dig og haven bliver din egen på ingen tid.
Fortsat god søndag
Mange hilsner fra Susan

Livsnyderhaven.dk sagde ...

Farven er virkelig smuk, jeg er overrasket over den! Fedt at blive inspireret igen og igen. Ja det tager tid at male et drivhus, men det er en god og hyggelig proces. For man glæder sig til at en dag at skulle sidde i huset. Jeg glæder mig til at se resultatet engang senere i år. Nyd det nu!

HAVELIV sagde ...

Hej Henrik.
Det er da vildt dit eksperiment helt specielt, og så dig som er så omhyggelig...fortsat go vind med det sidste.
mvh. plateauet-haveliv

Fru Friis sagde ...

Endnu engang dyb respekt for det flotte arbejde og den grundighed som du udviser. Farven er fantastisk, nærmest beroligende, dit væksthus er bestemt i særklasse. :o)

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Det væksthus bliver et finere orangeri. Vildt flot med smukke detaljer. Farven er en rigtig fin havefarve, der leder tankerne hen på svundne tider.
K.H. Anette fra Fru Pedersens have

Solbakken sagde ...

Imponerende arbejde, som er meget spændende at følge! Det bliver et skønt og unikt drivhus, som ikke alle har! Jeg kan godt forstå, du gerne vil have en større have med plads til alle dine projekter!

solbakken1908@blogspot.dk

Henrik sagde ...

Anette, Svundne tider er nok meget godt ramt, jeg elsker moderne, men føler på en eller anden måde mest for det lidt nostalgiske. Jeg er meget indtaget af tidlig industrielt håndværk og brugskunst som især fandt vej ind i haverne i Frankrig og England omkring år 1900 Drivhuse, redskaber, små manuelle maskiner, osv.

Susanne, ja bare jeg havde mere plads, men måske det er en god øvelse at udfolde sig på mindre plads, det fremme i hvert fald kreativiteten.

Venligst
Henrik

Unknown sagde ...

Hvor ser dit drivhus projekt bare vildt spændende ud, synd og skam at den ikke kunne nå at komme med i Dalbys drivhus bibel:-)
Kh Bente

Martin sagde ...

Det der blir lekkert.