torsdag den 16. januar 2014

Det nye drivhus update VI

Så er der kommet plexiglas.


Grundet mange forskellige omstændigheder har drivhuset måtte vente lidt, men nu er jeg på vej videre i processen. Jeg har bestilt og modtaget plexiglasset. Det er købt hos www.interglas.dk som tilbyder nærmest alle former for glas på mål.

 Leveret til adressen og i beskyttelsesfolie.

 Pladerne er bestilt så det passer med to vinduesfag, ligeledes til taget.
























Glaslisterne er skåret ud allerede i startkonstruktionen, og har fået grunder og 2 lag træbeskyttelse, imellem er der glasbånd så der er mulighed lidt fleksibilitet. Jeg har boret igennem listen og plexiglasset og monteret med rustfri skruer.


Her er den ene side færdig, men vejret er ikke rigtig til at arbejde i for tiden.....Hvor skal det stå, spørger I måske ? Vent og se det bliver rigtig fint.

16 kommentarer:

Gro sagde ...

Godmorgen Henrik
Jeres drivhus bliver bare så flot og ganske specielt!!
K.Gro

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Det bliver flot og så er det spændende at følge dit projekt:)

Høneballehaven sagde ...

Det begynder i hvert fald godt. Det bliver spændende at se mere.

HAVELIV sagde ...

Uhh Henrik hvor du kan det der, din portal bliver så flot....rigtig fransk på den gode måde ;-) god dag week-end..

Jette sagde ...

Godaften Henrik.Det tegner godt med jeres drivhus........glæder mig til at se det helt færdigt.
God weekend Jette

Henrik sagde ...

Jeg venter på lidt ophold i snevejret så jeg kan komme videre, men det begynder da at se ud af noget.
Tak for jeres venlige ord.
Henrik

havenmedhunden sagde ...

Glæder mig godt nok til at se det færdige resultat. det ser yderst spændende ud.
Hilsen Heike

Frøken Solhat sagde ...

Sødeste Henrik....jeg holder vejret....det bliver et fantastisk syn når du får det samlet og sat op det hele. Fuld af respekt for dine færdigheder :0)

Knus Dorthe

Henrik Mikaelsen Havehjernen sagde ...

Nu går det stærkt synes jeg! Ser meget imponerende ud - glæder mig til at se samlesættet helt komplet :-)
Hilsen Henrik Havehjerne

Fru Friis sagde ...

Nu tager det virkelig form, dit nye smukke hus. Glæder du dig ikke som et barn juleaften, til forårets komme og husets indvielse? Du burde inviterer os alle til .... øhhhh.... Hvad er det nu det hedder, når kransen hejses!!?? ;)

Unknown sagde ...

Det bliver spændende at se, når dit flotte drivhus står helt klar :-)

Henrik sagde ...

Jeg glæder mig faktisk som et barn til juleaften, men den kraftige vind og indre omstændigheder giver lige igen en pause. Men det behøver heller ikke stå klar før til marts. Men så skal det også stå klar og færdig til rejsegilde.
Henrik

Charlotta under boken sagde ...

det ser ut som ett fint vexthus. ska det stå vid veggen eller fritt?

Livsnyderhaven.dk sagde ...

Virkeligt originalt! Flot flot. Jeg glæder mig til at se hvor det skal stå. Ja det skal nok komme op, men ting tager tid. Især hvis det er hjemmelavede. Jeg taler af erfaring, he he he

Nette sagde ...

Kære Henrik

Jeg glæder mig meget til vi skal til rejsegilde ;-)

Henrik sagde ...

Hej Nette, du skal være så velkommen, tror det kommer op indenfor de næste 14 dage, men mere herom senere.
Henrik