torsdag den 6. februar 2014

Kom forår

Vi kan ikke vente.

Der er bestilt nye frø til køkkenhaven intet mindre end 32 pakker blev det til.


Bogen er til min hustru, (og jeg har kigget den igennem) den fine Haws er til mig og mine stiklinger, og køkkenhaven er vist et fælles projekt.
Vi har haft køkkenhave 2 gange tidligere, i kolonihaven og vores første hus, nu må vi igang igen.
Der er ikke noget mere tilfredsstillende end at kunne høste lidt i haven, og det har vi manglet de sidste 4 år, kun drivhus tomater og lidt basilikum er det blevet til. Men nu skal det blive anderledes.
Det kender I sikkert selv, forventningen om en ny fantastisk sæson begynder for alvor at trække drømmetråde her i starten af februar.

Au Potager

14 kommentarer:

Landbohaven sagde ...

Ja vi venter hvis alle efter forår.
Ønsker held og lykke med såningen af alle de mange frø, når den tid kommer.
Vi har ingen køkkenhave. Det er mange år siden vi har haft det.

Henrik Mikaelsen Havehjernen sagde ...

Helbo's bog er utroligt inspirerende. Den er desuden også meget informativ, hvis man er nybegynder ud i dyrkning af køkkenhave...men I er jo ved at være ganske erfarne kan jeg forstå :-)
Var forbi til åben have i sommer og den er fantastisk! Ligger lige ved Egeskov slot - så kan man jo tage med, nu man er i nabolaget...
Lavede et indlæg om besøget: http://havehjernen.blogspot.dk/2013/07/til-nytte-og-nydelse.html
Hilsen Henrik Havehjerne

Unknown sagde ...

Ja, du kan tro, vi kender det. Heg glæder mig vildt til foråret, og din nye Haws kande er da bare for skøn! God arbejdslyst, når du kommer så langt!

Fru Friis sagde ...

Forår, forår kom nu snart... og med den overlækre vandkande, ville jeg altså trippe rundt ude i haven og blæse på om det regner eller sner!!
Man skal aldrig gå ned på udstyr....!! ;o)

www.AnettesFlora.com sagde ...

Flot vandkande der er til at få øje på:-) Køkkenhaven er næsten ikke til at undvære, glæder mig også til at gå i den igen. Held og lykke med jeres. Hilsner fra Anette

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Det bliver skønt at i igen kan hente friske grøntsager af egen avl i haven.
Sikke en lækker vandkande du har fået dig, dem kan man ikke får for mange af. Farven er rigtig flot.

Henrik sagde ...

Tænkte nok vi ikke var de eneste der kigger længselsfuldt efter køkkenhaven. Vandkanden er især anskaffet for at lette vandingen af stiklingerne, der ikke kan tåle de tunge stråler fra de almindelige brusehoveder.
Henrik

Hanneles bokparadis sagde ...

Vilken vacker kanna.

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Held og lykke med jeres potager..... det er bare så givende på alle måder at ha en køkkenhave..... og super irriterende engang imellem, når dyrelivet har overtaget :-)

Henrik sagde ...

Ingen nævner sneglene...... og deres raspende skarpe tunger der elsker alle saftige grønne blade. Vi får et hegn omkring potageren.

Susan Durup sagde ...

God fornøjelse med jeres havesysler...
Jeg er HELT forelsket i vandkanden - og håber at jeg snart kan få fingrene i den lille Orangeri udgave igen. Man må ikke gå ned på udstyr....
Mange forårshilsner fra Susan

Susan Durup sagde ...

God fornøjelse med jeres havesysler...
Jeg er HELT forelsket i vandkanden - og håber at jeg snart kan få fingrene i den lille Orangeri udgave igen. Man må ikke gå ned på udstyr....
Mange forårshilsner fra Susan

krepsemor sagde ...

I år skal jeg også ha kjøkkenhage. Flere sorter er sådd, blant annet basilikum, persille, sitronmelisse, timian, to sorter chili, tomatpaprika og jeg har satt ned noen hvitløksfedd som jeg håper kan bli noe av! Det er så herlig å være i gang med vårsysler! Jeg skal komme på besøk senere og se hva dere planlegger i kjøkkenhagen :)

Kjeld Slot sagde ...

hej Henrik
Det er ski da en helt Rolls Royce af en vandkande du har fået der.
Er der osse handsker til?

best
Kjeld