lørdag den 23. november 2013

Franske drømmemagasiner

Jeg er ikke gået i vinterhi.

Men måske nærmere drømmeskjul. Hvis I kommer til Frankrig, så skal I huske at gå ind i en velassorteret TABAC. Udover som navnet antyder at her kan købes røgvarer, så findes et anseeligt antal hyldemeter af alverdens skønne blade og magasiner.

Jeg skal altid (næsten) have det nye nummer af Maison et Decors Mediterranée.


Her er hovedvægten på sydfranske huse, både de traditionelle Mas eller Bastide provencale, men også mere moderne fortolkninger. Her findes alle mulige gode adresser på loppemarkeder, datoer for udstillinger samt navne og reklamer for lokale producenter af håndværk, møbler på mål, genbrugsmaterialer, potterier, smedejern og en lang række andre.








En duftende potager i et nyanlagt haveanlæg.





Dette billede er så absolut et af mine favoritter, med søjlecypresser og lavendler i en moderne fortolkning af den klassiske sydfranske landhave.



Her kunne jeg godt tilbringe en uge i slutningen af juni, dufte, lys og en tur i den azurblå......




Det er svært ikke at drømme om mere plads.Tænk at have en sådan pergola af blåregn, duften må være totalt omsluttende.

11 kommentarer:

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Næst efter en haverrejse til sydengland er min drøm en rejse til sydfrankrig og se haver og indtil den drøm opfyldes vil det være passende med billeder derfra - det ser vidunderligt ud i dine magasiner:o)

Jette sagde ...

Hej Henrik .Skønne blade......som jeg også køber når jeg er i Sydfrankrig.Er jævnligt i Nice.Men har rejst rigtig meget i det sydlige Frankrig.
Men lige nu står den på juledekorationer.
God aften Jette

Henrik Mikaelsen Havehjernen sagde ...

Hej Henrik
Det ser dejligt ud! Har faktisk aldrig rigtigt været i Frankrig - kun kørt igennem. Men kan jeg har meget godt til gode!
Havehilsner fra Henrik Havehjerne

Unknown sagde ...

Ja, jeg køber også altid haveblade, når vi er i Sainte Maxime. - Og når jeg ser dine billeder, får jeg altså "hjemve" efter Sydfrankrig :-)

Henrik sagde ...

Jeg bruger disse skønne blade til at holde vinteren fra sindet og sjælen optimistisk.
Men en haverejse til sydengland kunne også godt lokke, også mere end en gang.

Elin sagde ...

Tak for kigget. Jeg køber også ofte disse magasiner, netop for om vinteren at drømme mig lidt væk, få ny inspiration i det hele taget bare nyde de smukke fotos!

Elin sagde ...

PS: man kan også købe dem herhjemme. Jeg køber dem bl.a. I Magasin i Aarhus.

Eller man kan finde dem på nettet ;-)

Anette Krogh Pedersen sagde ...

De blade er da lavet til dejlige drømme :-)

Plantebegejstring sagde ...

Øj, en omgang drømme-lekture...med de billeder behøver man vist ikke kunne læse fransk;0) - Mine blåregnsdrømme til lige fuld blus under sig, mens jeg nu eller for tiden drømmer mest om sne og julehjerter:0)

Tak for tippet!

Hyggelig decemberdag fra Katinka

Min Grønne Verden sagde ...

Super fine blade, dem kender jeg ikke, men de er da værd at stifte bekendtskab med. Ja er man ikke god til at drømme sig væk til sommer, sol og smukke haver så er de da lige i øjet.
Tak for kigget og tippet.
God dag.
Mange hilsner
Anita

Henrik sagde ...

Hej Elin, lyder dejligt med Magasin, tror lige jeg kigger der forbi en af dagene.

Katinka, drømme til en lang vinter er lige hvad jeg har brug for, men juletiden er nu heller ikke værst.

Hej Anita og velkommen til, skønne haver i det sydfranske er en stærk cocktail sådan en kold vinterdag.

Henrik