mandag den 24. november 2014

Bed and breakfast ombygning 1

Nu begynder opbygningen

Familien ved det runde vindue over hoveddøren
Indtil nu har vi revet ned og ryddet op, men endelig kom der materialer. Vi har gået og finpudset grundplanet og justeret 10 cm her og 10 cm der, men nu er det på plads.

Grundplan for Bed and breakfast



Det er tungt arbejde at bære 78 stk gipsplader, 110 stk Fermacel plader, et utal af stålregler på 1 sal. Isoleringen til gengæld er let. Heldigvis kom vores gode ven forbi hele lørdagen, og hjalp til.

Man kan allerede fornemme ruminddelingen så snart der kommer stålregler op. Jeg har tidligere bygget skillevægge med gipsplader på træskelet, men stål og fermacell er nyt. (En af vores håndværkere gav mig en instruktion)
Det gode er at der ikke skal 2 lag til (som ved alm gipsvægge), og væggene lyddæmper bedre, endvidere er de meget modstandsdygtige overfor fugt og vand. Ulempen, det er tungere, og hver enkelt plade 900mm x 1200mm tager længere tid at fastgøre end ved traditionelle 1200mm x 2400mm gipsplader.

Værelse 1 med en suite bad

Værelse 1 nu med alle stålregler
Kig fra køkken imod værelse 2 med en suite bad i enden
Opsætning af de første fermacellplader

Det var så en weekends arbejde. Men vi spiste godt også.

18 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Ja det er nødvendigt med god mad, når man skal arbejde hårdt. Det skal nok blive godt. Fortsat god arbejdslyst.

Lise sagde ...

Det ser vældig spændende ud. Glæder mig til at se det færdige resultat.

Henrik Mikaelsen Havehjernen sagde ...

Må lige rose den eksemplarisk ryddelige byggeplads! ;)

Henrik sagde ...

Henrik Havehjerne, du har ret det er absolut et must med oprydning, vi skal jo helst ikke have søm i foden...eller det der er værre.
Henrik

Jette sagde ...

Hej Henrik.Dejligt for jer at i nu endeligt er så langt med jeres B&B..........det bliver rigtig godt.
Men noget af et tungt arbejde.......godt med venners hjælp.
Glæder mig til at se det videre forløb.
God aften Jette

Fru Friis sagde ...

Og jeg var slet ikke klar over at I også skal have B&B. Det bliver da fantastisk, I må have bunker af plads!

Fru Friis sagde ...

PS. Et dejligt billede af familien i "hullet"... :)

Frk. Anemone sagde ...

Dejligt at det går fremad. Jeg havde heller ikke lige fanget at I skal drive B&B - spændende :)

Henrik sagde ...

Jette, tungt arbejde og lange arme, men nu kan jeg se hvad jeg laver, små skridt frem hjælper lidt næsten hver dag.
Fru Friis og Anemone, Der sker så meget i blogland, og vi kan vist ikke følge helt med alle steder længere. Så alt forladt.
Venligst
Henrik

Elin sagde ...

Det bliver da et fantastisk sted at bo, inskal nok få masser af gæster! Især når Vilhelmsborg har arrangementer!
Jeg har kun et værelse at leje ud her, men kunne snildt leje 20 værelser ud når der er DM i dressur, spring o.l. Og Baltic Show og Christmas Show!

Jeg sender gerne kunder videre, så giv mig et link, når i er klar til udlejning 😃

Henrik sagde ...

Mange tak Elin, det er rigtig sødt af dig, vi håber da at nogle rare gæster vil lægge vejen forbi. Forventer det står klar sidst på foråret.
Henrik

Linda sagde ...

Very nice!!! :)

Henrik sagde ...

Thanks linda, and all the way from Canada.

Unknown sagde ...

Hej Henrik! 1000 tak for de rosende ord om vores planteskole i Tranbjerg! Jeg sad og søgte på populære haveplanter og så så pludselig et billede af EuroGarden!
Jeg dobbeltklikkede og kom ind på jeres fantastiske blog.
Jeg har startet en Facebookside til EuroGarden, men det tager tid før den bliver kendt. Må jeg være så fræk at lægge et link til jeres blog? Eller vil du evt selv skrive et par ord sammen med linket??? Vi savner sådan reklame for stedet. Venlig hilsen Ingrid

Henrik sagde ...

Hej Ingrid, I må gerne linke til min blog. Håber da I får mere reklame, finder jeres planteudvalg helt i min ønskeverden. Henrik

Unknown sagde ...

Tak skal du have Henrik😀
Glædelig Jul!
Ingrid

Livsnyderhaven.dk sagde ...

Hvor ser det spændende ud. Det er meget inspirerede at følge dit projekt.
Havehilsner

Henrik sagde ...

Tak skal du have, jeg kommer snart med nye billeder.