fredag den 10. februar 2017

Åben have 2017

Vi holder åben have 2 dage i 2017.

Søndag den 11 juni og igen lørdag den 19 august. begge dage fra 11.00-17.00

2017 byder igen i år på mange projekter i haven, som gerne skulle falde på plads inden sommer.
Vi skal have lavet espalier til frugttræerne i køkkenhaven, bygget pergola til midteraksen. Muret et par søjler ved indgangen til det provencalske parterre.
Færdigbygget det lille franske drivhus, jeg startede på for 3 år siden !
Plantet 40 roser eller deromkring. samt alle de andre sysler som hører haven til, heriblandt tilplantet de mange potter med sommerblomster.
Jo da vi skal også huske at nyde haven.
Bemærk vi har i år valgt at bede om 25 kr. dette giver så kaffe, vand og noget fransk til smagsløgene.

Bienvenue
Janne og Henrik.

Praktisk info står under fanen åben have 2017

Her billeder fra slut maj til medio juni 2016






Alium purple sensation


Lavendula x intermedia Provence
Slut juni efter et koldt forår.








Billeder fra august 2016

Potageren bugner af grønsager








Anlæggelsen af de provencalske parterre start august 2016. Er nu færdigt.

Morgen i august, sommeren fra sin bedste side







23 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Hej Henrik
Jeg håber, I får mange besøgende, flot ser det i hvert fald ud. Har du fået styr på rosenkøb?
God weekend

Henrik sagde ...

Kære Lisbeth. Nej ikke helt, har en liste med kandidater. Nogle har JAS, så det vil vi prøve. Det er jo især tidlige sorter, og så ellers varianter der er robuste overfor regn...
Venligst
Henrik

Sussi.Sussinghurst sagde ...

uha nogen smukke scenerier, det kunne jeg godt tænke mig at selv-se, jeg må se om jeg kan få kringlet et besøg i Jylland :-)

Vivi sagde ...

Sikke dog nogle skønne billeder du viser fra jeres have :-)
Det glæder mig, at i åbner haven igen i år, har planer om at kigge ind, vil så gerne se det hele i virkeligheden :-)

Henrik sagde ...

Kære Sussi, haven løber ingen steder, så giv dig bare tid. Den bliver jo smukkere hvert år der går.
Venligst
Henrik

havenmedhunden sagde ...

Glæder mig allerede til at se haven igen.
Du er nu røget i min "Åben have" kalender.
Hilsen Heike

Henrik sagde ...

Kære Heike, I skal være velkommen tilbage, så får vi se om vi er kommet videre siden sidst. Kameraet er kommet i orden igen kan jeg se på de mange billeder. God dag
Venligst
Henrik

Henrik Mikaelsen Havehjernen sagde ...

Vi må hellere få noteret datoerne i kalenderen. Lige nu føles det som langt ude i fremtiden...men vi ved jo hurtigt tiden går, så vi ses jo lige om lidt!
Hilsen Henrik Havehjerne

HAVELIV sagde ...

Nu føler man sig helt henslængt til Frankrig ...smukt er det allerede ...bare se om 5 år...så tror man, at man er kørt for langt...på en go måde.
De bedste hilsner om med go vind til projekterne .

www.AnettesFlora.com sagde ...

Hej Henrik!
Det er simpelthen en fantastisk drøm i skaber. Jeg er allerede helt betaget af jeres have, linjerne og den struktur er usædvanlig spændende.
Ene tommel-op herfra for helheden, fedt!
Lækre billeder
Jeg ved ikke helt hvordan min tid ser ud til sommer, men jeg ved da der ikke er så langt;-) Uanset rigtig god fornøjelse med arrangementet.
Hilsner og god dag Anette

Unknown sagde ...

Kære Henrik Det ser jo helt forrygende ud, sidder her og drømmer mig tilbage til Sydfrankrig. Tak for vidunderlige billeder knus Tina

iminhave.dk sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
iminhave.dk sagde ...

Det bliver rigtig fint, Henrik.
Glæder mig meget til at se det.
De bedste hilsener, Henrik

Henrik sagde ...

Kære Vivi.
Du har jo om nogen et haveprojekt også, men du høster nu frugterne og forspringet, jeres hække skaber smukke rammer og rum. Du vil naturligvis være velkommen til hver en tid, jeg vil også gerne besøge jer. Man skal nok ikke sige når vi får tid, men tage sig tiden.
Venligst
Henrik

Henrik sagde ...

Kære Henrik.
Det vil glæde mig meget at se Jer igen, og vurdere fremskridtet siden sidst.
Venligst
Henrik

Henrik sagde ...

Kære Grethe, det er lige præcis sådan vi har det, bare lige vent 5 år og lad hækkene fylde og roserne modne. Hvis man får fornemmelsen af at være kørt for langt, så er missionen lykkedes.
VEnligst
Henrik

Henrik sagde ...

Kære Anette. Tak for dine meget pæne ord om vores have, som dog stadig lige nu er meget "ufærdig" men linjerne træder virkelig frem i disse måneder der kommer, nu er der flere hække og rum undervejs. Vi dyrker et stærkt havemanifest, og skal hele tiden huske at holde os tro imod drømmen.
Venligst
Henrik

Henrik sagde ...

Kære Tina. Lige det at drømme sig tilbage til Sydfrankrig er hele grundtanken bag haven og huset. VI må have mest muligt af Sydfrankrig i hverdagen. Vi er så så heldige at kunne gå all in.
Venligst
Henrik

Unknown sagde ...

Hej Henrik det ser så fint ud det hele, og det har været rigtig sjovt at følge med her fra sidelinjen. Jeg vil så gerne se din have live og der er jo ikke så langt, jeg håber at datoen i juni kommer til at passe, da jeg selv har åben have i august. Håber i får nogle skønne dage, med dejligt vejr og mange gæster.

Elin sagde ...

Hej Henrik, tak for kommentar i dag på min blog! Hvordan finder jeg en adresse til jeres B&B? Jeg må sende mange videre til andre B&B, da vi kun har dette ene værelse til leje.
Nogen weekender kan jeg leje 5 værelser ud hvis jeg havde ;-)

Jeg plejer at give gæsterne telefonnumre til andre B&B. Kan du sende mig en mail med dit nr. eller skal det være over AirBnB det hele? Jeg har næsten ingen AirBnB gæster, skønt medlem der i 3 år. og de tager jo også procenter. De fleste gæster får jeg via mit link på Vilhelmsborgs website, det vil jeg anbefale, det koster ca. en tusse om året og de penge er godt givet ud! Venlig hilsen Elin

Hos Villa Fryd/ Charlotte Neve Grün sagde ...

Virkelig en smuk have Henrik. Den giver i den grad et fransk strejf og sikke en fantasi i kører ud i haven. Jeg nyder det.
Havde lige håbet at den åbne have i juni var mens jeg var på de kanter den 9-10 juni.........
Så må vi se om august kan komme i spil.
Vil lige fortælle dig at ca. 2 km fra hvor jeg bor er, tror jeg, Danmarks eneste lavendelfarm med et hav af forskellige marker og sorter.
Der bliver man virkelig henført til frankrig også.

Rigtig skøn weekend
Klem

Charlotte

Henrik sagde ...

Kære Charlotte. Jeg kender godt LaVendelbo, har været forbi en gang. Sikke et syn. Ang åben have, vi er nok totalt optaget af at gøre klar den 10, så hvis du er på de kanter holder vi egentlig åben efter aftale. Vi kan bare ikke være på to hele dage, derfor valgte vi søndag. Men lad os skrive sammen.
Dbh
Henrik

Henrik sagde ...

Kære Elin, nej airbnb er for at have en kalender til håndtering, samt håbet at nogle kan finde os den vej igennem. Her er linket til vores hjemmeside. http://denfranskehavebb.blogspot.dk/p/hovedmenu.html?m=1
Jeg sender det lige til dig også på mail.
Venligst
Henrik