søndag den 26. februar 2017

Masseovn del 3

Weekenderne i uge 7 og 8 har blandt mange ting stået på masseovnsbyggeri

Den har stået der og skumlet, og råbt til mig, kom nu igang.
Jeg har gået og tænkt over hvordan jeg skulle komme videre, især når man ikke er murer og kan lægge mursten på mursten i vater og lod uden andet end lidt lejlighedsvis kontrol.
Så jeg har bygget en Jig eller skabelon, der tillader mig at holde lod statisk, og blot flytte murersnoren efter hver nyt skifte.

Her ser I resultatet af ca. 5 dages arbejde, sådan noget i retning af 5 timer hver dag.
Hvis I vil se hvordan det startede for 1½ år siden, så kig på etiketten Masseovn.









Hvis jeg skal være ærlig, så er jeg ret godt tilfreds med det foreløbige resultat. Nu venter hverdagen igen og jeg mangler kun 4 skifte og vandskuring, det må vente næste weekend.

Der er Vintergækker i haven

11 kommentarer:

Frede sagde ...

Kære Henrik - jeg lægger mig fladt ned! Sikke et flot stykke arbejde. Det er jo ren Pippi: 'Det har jeg ikke prøvet før, så det kan jeg sikkert sagtens finde ud af!' Jeg er dybt imponeret - også over vintergækkerne i haven!

www.AnettesFlora.com sagde ...

Hej Henrik
Det er dejligt at læse om dig som "murer". Jeg syntes altså også godt du kan juble over det resultat, det ser godt ud. Tommel op herfra
Ja vintergækker de er også glade her udenfor vinduet:-)
Hilsner og god dag
Anette

Høneballehaven sagde ...

Det ser godt ud, du kan roligt være stolt af det, flot stykke arbejde og fin tilgang til det. Det bliver spændende at følge, vores hus er for lille til en masseovn, men en rigtig god idé med sådan en i så stort et hus som jeres.
Hilsen fra Samsø

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Superflot arbejde. Hvor der er vilje er der vej. Var der bare flere som dig der turde kaste sig ud i flere projekter. Det er en stor glæde og tilfredsstillelse at gøre arbejdet selv.

Kærlig hilsen Anette

Lene sagde ...

Du kan roligt klappe dig selv på skulderen - det er flot arbejde!

Sanne-Pande-Kaffekande sagde ...

Nuuuuj, det ser godt ud. Du er dygtig!!
Vi skal hente elementer til masseovn i den kommende weekend. Det bliver spændende at se, hvordan det bliver at leve sammen med sådan en fætter. Det kan du jo berette om næste vinter :-)

Henrik sagde ...

Kære Sanne.
Mange tak det har været et arbejde....Jeg tror vi bliver vildt glade for masseovnen, men hvis jeg kigger bagud, så ville/skulle vi nok havde betalt for arbejdet. På den anden side så er det en stor tilfredsstillelse at kunne sige, Sådan færdig.
Venligst
Henrik

Hos Villa Fryd/ Charlotte Neve Grün sagde ...

Jeg må i den grad sige woooooooooooo Henrik.
Det ser jo kanon godt ud.
Jeg er dybt imponeret og får i den grad lyst til selv at gå i gang.
Jeg er bestemt ikke murer men datter af en. Så det med at få en mureske i hånden er jeg slet ikke bange for. Har opsat forskellige vægge, gulv og bordplader. Men lige præcis det du laver.
Hvor der skal være ild og perfektion. Der tror jeg at den gamle skal spørges til råds og måske endda hjælpe mig.
Syntes godt nok du er sej at hoppe ud i det.....
Kæmpe kæmpe skulder klap til dig. Ser fantastisk ud.

God mandag
Charlotte

havenmedhunden sagde ...

Hej Henrik.
Sikke en murer der er gemt i dag. Det ser fantastisk ud. Spændende når i skal starte den op første gang, det må blive er stolt dag efter alt det hårde arbejde.
Hilsen Heike

Henrik sagde ...

Kære Frede, fin sammenligning, der er faktisk sådan lidt Pipi over det, man må kigge på YT efter hvordan der mures og aflure teknikken.

Kære Anette. Man er jo nødt til at kunne lidt af hvert i et projekt som vores, det er jo egentlig også en del af tilfredsstillelsen.

Venligst
Henrik

Unknown sagde ...

hejsa :)

Jeg ved ikke noget om muring, men jeg er meget imponeret :)

kh
marianne