mandag den 2. maj 2011

Versailleskasser del II maling

Farven blev Vert Olive.




Denne skønne oliemaling købte jeg hos Castorama i Frankrig allerede under vores juleferie, den er halvblank selv om de skriver Satin, den er til ekstreme forhold....DK og levetid på op til 10 år. Så længe tror jeg nu ikke mine kasser får lov at stå med de nuværende træer, regner med 3-5 år og så må vi jo se hvordan standen af træet og malingen er til den tid .


Farven og finishen giver dem et lidt mere eksklusivt præg, i stedet for farvet bejse der kan godt virke lidt mere byggemarkedsagtigt.
Bemærk at jeg har foret indersiden med en kraftig dampspærrer således at jorden ikke kommer i kontakt med træet, dette håber jeg vil være med til at forlænge levetiden betydeligt.

Nu skal der bare de træer i som jeg har købt på nettet, og der var bestemt flere gode bud som kunne være kommet i , det blev i hvert fald sydfransk inspireret.

9 kommentarer:

Didde sagde ...

Hvor er de blevet flotte! Flot håndværk! Glæder mig til at se dem med træer i!

Stein sagde ...

De kommer til å passe perfekt inn i hagen. Den fargen er lekker og slike blomsterkasser skulle jeg gjerne hatt selv. Gleder meg til å se den med treet plassert oppi.

Floras univers sagde ...

Sikke en skøn farve og flot kasse! - Kunne også passe godt til min have! Hvad kaldes farven mon her i dk.? Måske jeg printer dit billede og tager med i butikken :-)

Landliggeren sagde ...

Så har du gjort det igen! Mon ikke der er gået en snedker tabt i dig. Smuk er den og tydeligvis ordentligt håndværk. Farven er også skøn. Glæder mig til at se hvilke træer, der skal have den fornøjelse at gro der.

Ha´en god aften
Birgitte

Henrik sagde ...

Takker for de mange rosende ord. Jeg prøver blot at formidle nogle gør det selv ideer, som kan eftergøres uden at man nødvendigvis har et komplet værksted og ditto uddannelse. Synes selv ofte at der tilbydes den samme havebænk, plantekasse og såbord i de forskellige byggemarkeder. Skal det være lidt mere spændende bliver prisen lige pludselig "Nordsjællands" uden sammenligning i øvrigt.
Farven kan nok bedst beskrives som den lysegrønne underside på et olivenblad.
Henrik

Nette sagde ...

Henrik, Hvor flot!
Hvilke træer var det nu, der skulle i de nymalede plantekasser? :-)

henrik sagde ...

Fantastisk - flot arbejde

Alec sagde ...

Smuk og dekorativt :)

Hilsen

Alec
sushi i København
http://sushiikøbenhavn.dk/

bloggernefa sagde ...

Superflot farve... Det blir ret så elegant, når der kommer platan og buksbom i. Og må jeg sige det...? også spændende at det er noget utraditionelt.