tirsdag den 27. oktober 2015

Bed and breakfast ombygning del 2

Det er uvirkeligt, men sandt.

Der er gået næsten 11 måneder siden den sidste opdatering,  og vi er langt fra målet.

Værelse 1
Vi er simpelthen blevet nødt til at bruge kræfter andre steder i huset og haven, steder der ikke altid lige passede ind i planen. Men vores entreprenør er simpelthen ikke i stand til at holde aftaler eller tidsplaner, og derfor har vi ventet i snart 6 mdr, på at der skal føres 1 stk hovedvandrør igennem den lange bagvæg, først herefter kan vi lukke den og komme videre.

Værelse 2
Bad i værelse 2...
Der er trukket el, og opsat lofter, halvdelen af væggene er lukket, resten skal have vand og varmerør ført igennem.
Kommende stue og køkken
Men når der først er ført rør, så går det igen videre, videre med kendte opgaver, spartling, væv og maling, lister, gulve og badeværelser. Men altså længe stilstand, vi må videre.

Her stående i det kommende køkken
I denne uger kommer der vinduer, i hvert fald til vores B and B, så kan det lukkes af, og vi kan arbejde igennem vinteren med den indvendige færdiggørelse.

Det bliver smukt, og fransk en dag....

13 kommentarer:

Lise sagde ...

En engels tålmodighed det byggeri kræver. Pøj pøj

Jette sagde ...

Hej Henrih.Det er da op af bakke for jer.
Surt med den entreprenør.Eneste trøst er at vejre har været så lunt her i den sidste måned.
Håber i får lukket huset af inden frosten sætter ind for alvor.
God dag i det jyske Jette

HAVELIV sagde ...

Lad os håbe den håndværker snart dukker op, men hvor dejligt det bliver når alt står klart så kommer i til at nive jer selv i armen..over al den glæde ....
Mange gode ønsker for jer ....

Casa Rosen- en Kolonihaveblog sagde ...

Hej Henrik
Du er en tålmodig mand,man kan blive noget så GRrrrr over håndværkere der ikke holder deres aftaler, selv i en lille kolonihave som min :o)
Heldigvis så er der så meget andet der kan holde gejsten oppe og glæden ved at skabe noget.
Godt vinduerne er kommet, så langt så godt.
Forsat god arbejdslyst
Hilsner fra Linda

Høneballehaven sagde ...

Hej Henrik
Jeg forstår godt, hvis du er utålmodig, mange håndværkere er desværre ikke særligt godt til at overholde aftaler, det er rigtig træls, og kan i øvrigt koste mange penge på kassekreditten.
Håber for jer, at der kommer godt gang i det i vinter, så I kan komme til at lave noget andet.
Lisbeth

Vibe sagde ...

Håber at I snart kan se lyset for enden af tunnellen, bliver skønt det hele.

Henrik sagde ...

Hej Lise. Ja tålmodige, det er også det rådgiveren siger vi har været.

Jette, lunt og tørt har det været i oktober, men med vinteren lige rundt om hjørnet.

Håndværkere, tænk om vi andre arbejde sådan. Kom mandag, så ser vi om jeg kan kigge på dig. Nå okay det nåede jeg ikke lige idag, nå men så kom onsdag morgen, så må vi se. Beklager, men jeg skulle lige til møde, har du ventet hele dagen ? Nå men så bliver det om en uge.....
De gode og stabile håndværkere skal have de bedste anbefalinger, resten......hmm..

Venligst
Henrik

Lars Bjerke - Kunstner sagde ...

Må virkelig si at dere er tålmodige !!
Men i en slik situasjon har man kanskje ikke noe valg ?
Vi håper for dere at det ikke varer for lenge før dere kan komme videre :-)
Følger spent med på utviklingen.
Lykke til videre :-9

Berit fra Irishaven sagde ...

Hej Henrik
Fortsat held og lykke med færdiggørelsen af jeres drømmehus og have.
Jeg elsker franske film og genkender meget af det fra filmene i det du viser om bygninger og haver på dine inspirationssider og i bygningen som I renoverer.
Jeg har tænkt at engang i fremtiden ville en B&B rundtur til dejlige haver i Jylland være en fantastisk ferie for en havepige som mig, så jeg følger spændt med i jeres projekt.
hilsner fra Berit

Fru Friis sagde ...

Hmmmm.... mon der er en venteliste man kan skrive sig på, til den B&B?? Og husk du skal melde dig på listen over B&B for haveelskere hos HAVEFOLKET... ;O)

Henrik sagde ...

Hej Berit, du skal være så velkommen, jeg er sikker på du vil kunne lære mig en del om iris, og iris skal jeg have, alle slags.
Venligst
Henrik

Henrik sagde ...

Hej Fru Friis, tror du jeg får brug for venteliste ? Man kan da håbe der vil komme havemennesker, jeg noterer mig lige det med havefolket. Vi ønsker helt klart passionerede havemennesker, bare Vi også kan leve op til forventningerne.
Venligst
Henrik

Esther - Min lille store have sagde ...

Argh...jeg var flippet ud på sådan en entreprenør....imponerende I bevarer roen.

Fortsat god arbejdslyst - når det er muligt at lave noget.