fredag den 24. juli 2015

Håndlavet nummerskilt

Helt unikt, netop hjemtaget fra Frankrig


Et hvert hus skal jo have et nummerskilt, og især herude på landet i en gammel landsby, hvor husene ikke altid lige kommer i logisk nummerrække.
Skiltet bestilte vi allerede sidste år, men aftale vi ville hente det næste gang vi lagde vejen forbi, det skulle jo nødigt gå i stykker i posten....

Størrelsen er ca. 12x20 cm. Kan godt afsløre prisen 30 euro. Det synes jeg er meget billigt for et lille stykke kunsthåndværk.

Da jeg også har skiftet den ene af mine arbejdspladser ud med en ny, skal jeg nu selv medbringe min egen kop til kaffe. Er rimelig sikker på der ikke er nogen der har denne...


Vi har igennem en årrække besøgt forskellige potte og keramikmagere som laver både traditionelle og "moderne" keramikprodukter. En af vores klare favoritter kommer fra dette lille sted.


Jeg har med tilladelse fra ejerinden taget et par fotos, håber I finder dem lige så skønne, sjove, og finurlige som vi selv.





Souvenirs er minder om sommer hver dag.

14 kommentarer:

marie sagde ...

Jeg er helt hooked.

www.AnettesFlora.com sagde ...

Hej Henrik!
Tillykke med krus og skilt:-)
Muntert og herligt, kan ikke andet end blive glad over den slags, fyldt af barnligt eventyr.
Hilsner fra Anette

Solbakken sagde ...

Skønt og unikt nummerskilt! Billigt og værd at vente på!

Fru Friis sagde ...

Åhh... hvor bliver man dog glad og får smil på læben, af dette skønne keramik. Perfekt nummeskilt til jeres franske hus, virkelig værd at vente på. :o)

Linda sagde ...

sånn et fantastisk sjarmerende sted:) tusen takk for dine besøk hos meg. Jeg ser du er meget glad i frankrike, jeg e ren liten skapfrankolfil selv.... gleder meg til å kikke mer inn i din verden:) Nå fikk jeg akutt lyst til å rømme noen dager til frankrike også...

Henrik Mikaelsen Havehjernen sagde ...

Tror godt I kan være sikre på at ingen har et skilt magen til! Og hvis ikke de kan huske nummeret kan de i hvert fald huske skiltet - dejligt farverigt og humørfyldt ;)
God regnsvejrs/kulings/sommer-lørdag
Henrik

Esther - Min lille store have sagde ...

Tillykke med jeres unikke nummerskilt :)
Sikke en sjov indgang til den lille butik ;)

HAVELIV sagde ...

Dejlig kunsthåndværk og eventyrlige hånd der er over det....gode farver...tillykke herfra.

Nette sagde ...

Hehehehe Henrik, Det kan jeg lide. Lige til at blive i godt humør af :-)

Livsnyderhaven.dk sagde ...

Sådan, dejligt personligt!

Jette sagde ...

Hej Henrik.Skønt skilt........og det er jo helt unikt.
Dejligt med lidt humor........og folk vil da huske skiltet når de besøger jer.
Rigtig god søndag Jette

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Dejligt nummerskilt, nu vil I dagligt blive mindet om stedet hvor I købte det. Jeg holder også meget af sådan specielle souvenirs

Unknown sagde ...

Hej Henrik Skønt nummer skilt og kop, så er ferien bragt ind i hverdagen. I mange år tog vi til Frankrig på sommerferie og vi købte altid halvdelen af en Carrefour med hjem. Selv opvaskemiddel. Det var ligesom at forlænge ferie vidunderligt. PS: du skal nok holde øje med koppen, kunne tænke mig at andre gerne vil prøve at drikke af den. Kh Tina

Henrik sagde ...

Hej Tina. Det med den halve Carrefour det kender vi godt, alt fra salt, spaghetti, sæbe til skraldeposer. Man skulle tro vi kom hjem til et U-land...Oliven olie købes på markedet, vin på slottene, og de små vinbønder. Min hustru får altid indkøbskrise de første uger hjemme, synes virkelig udvalget er småt. Men lille land, mindre udvalg.
Sommeren varer næsten til påske på denne måde.
Venligst
Henrik