onsdag den 17. august 2011

Nye træer til haven

En lille mærkedag

Egentlig havde min franske have fødselsdag her den 12 august, ikke at jeg sådan går op i den slags begivenheder havde alt for travlt desværre på arbejde til at skive et lille skrift denne dag, og nu er det for sent.

Rosa . Coral Dawn
I stedet vil jeg fortælle om vores "små" nyerhvervelser. Jeg arbejder på et par Versailleskasser version. 2.0 I får mere herom senere, men der skal selvfølgelig træer i, dog ikke flere plataner lige nu. Skal jeg være ærlig har vi ikke plads til flere store træer.

I stedet for havde jeg forestillet mig dette oliventræ.


Det var et kup. 450 kr. for 240 cm højt oliventræ købt hos Byens Torv i Mårslet, han har stadig flere flotte træer, vi købte også et hårdfør figentræ Brogiotto Bianco som vi længe har været på jagt efter.


Nu er der ikke flere ledige varme mure i haven.
Min hustru og lille søn har spist de sidste ferskener som var lidt mindre end normalt men rigtig søde. Nu er de gået i gang med nektarinerne fra det træ vi hjembragte i julen, de skulle være himmelske så kast jer blot ud i det, det er muligt at få modne ferskener og nektariner i Danmark selv i en elendig sommer som den vi har haft.


Nu vil jeg gå i haven og nyde denne gode og lidt lune aften.

5 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Fine nye træer, du der har købt. Du er nødt til at udvide huset, så du får flere varme mure :-)
Det lader til, at du har gode aftagere til frugtene.
Tillykke med den franske haves fødselsdag.

Susan Durup sagde ...

Super flot Oliventræ...... sådan ét ønsker jeg mig også til orangeriet :-)
Hilsen Susan

Frøken Solhat sagde ...

Tillykke med mærkedagen Henrik.....og hvilke gode køb du har gjort dig.

kan godt forstå at din søn og hustru er gået om bord i lækkerierne :0)

Hanne i haven sagde ...

Sikke smukke nye træer du har købt dig. De passer da perfekt ind i din franske have.
Tillykke med havens fødselsdag :-)

Gro sagde ...

Virkelig skønne træer Henrik.De passer rigtig godt ind i jeres have. Der er ikke noget bedre end dejlige modne nektariner og ferskner mums.
K. Gro