mandag den 27. maj 2013

En dejlig gave

Klassisk til haven.

I weekenden var Vi lige et smut på Sjælland for at besøge mine forældre, og det kastede lige 2 forskellige Iris Germanica, lyseblå og lilla af sig. Men jeg fik også 4 stk. sygdomsfrie buksbom der blot lige manglede at blive trimmet i den helt rigtige facon.


Nu er de kommet i 4 "Dalby" potter. Den lyse terracotta og mørkegrønne buksbom klæder bare hinanden, det er en klassiker og med god grund, det dufter bare af Italiensk havekunst. Så mon ikke jeg efterhånden tilføjer flere til haven, når mine små planter bliver store nok til at komme i potter.


Jeg maler videre på drivhuset, sikke en tid det tager, men nu er der kommet farve på og I skal snart få billeder.

7 kommentarer:

Unknown sagde ...

Det ser ualmindeligt godt ud med dine buksbom i terracotta krukkerne :-)

Susan Durup sagde ...

Sikke en fin gave.. De er sørme flotte.
Havehilsner fra Susan

Marie-Louise Veber Paustian sagde ...

De lyse potter får altid en skøn patina :)

Margrethe sagde ...

Hej Henrik.
Hvor er du heldig, sådan at få både potter og buksbom.
Kh. Margrethe.

Nette sagde ...

Kære Henrik

Det er ikke kun den smukke lyse farve men også faconen på potterne, som klæder dine flotte kugler godt. Ja, de buksbom ser gevaldigt sunde ud.

Jeg har selv købt flere af disse potter i forskellige størrelser i Bilka dette forår, og var i Bilka i søndags med en havenabo, som også gerne ville have fingre i nogle. Men der var ikke en eneste tilbage! Heller ikke jord. Og den sidste håndfuld Claus Dalby roser så noget miserable ud. Jeg fik dog én rose, som så nogenlunde ud. Den kommer i en potte.

Jeg glæder mig meget til at se billeder af dit drivhus!

Et nytt landsbyliv sagde ...

Takk for din hyggelige kommentar på min blog. Epletrærne er helt magiske akkurat nå, men de varer ikke lenge for nå faller blomsterbladene til jorden. Nydelig kombinasjon med buksbom og de flotte pottene.

Jette sagde ...

Hej Henrik.Jeg har også købt nogle af de smukke krukker i Bilka.
Og det ser rigtig godt ud med dine buskbom kugler.Elsker formklippet vægster.God aften Jette