lørdag den 25. april 2015

Vi er her endnu

Vi knokler.

Utroligt, som tiden går. Vi er trætte når dagen er omme, så trætte at jeg ikke får lagt billeder ind, selvom de er taget til formålet.
Men her er lidt til øjet.

 Huset bliver smukt, vi er glade for resultatet, nu mangler bare facaden og vinduer, samt en have

Stuen på 1 sal, her mangler fuldspartling af loftet, og filt på vægge. Men ellers klar til maling, derefter gulve og snedkerarbejde.

Måske svært at se, men det har virkelig givet mere lys i haven, efter hegnet i baggrunden er reduceret og fældet. Det er i øvrigt her vi nu er i gang med at anlægge køkkenhave i denne weekend. Mere følger.























Her kan I fornemme forskellen efter fældningen, og se 4 kubikmeter flis..





Vi har ryddet op efter de mange træer, alle grene er væk, og nu mangler bare at hugge resten til brænde.
Godt på vej, der bliver vel en 6-7 tårne á 2 kubikmeter, til vinteren om 1½ års tid og længere endnu.


15 kommentarer:

Casa Rosen- en Kolonihaveblog sagde ...

Hej Henrik
Tak for nogle skønne billeder fra dit projekt. Herfra er der fuld forståelse for at tiden mangler til bloggen. Jeg er selv ude i det samme og når vi nærmer os aftenen er armene lange og øjnene trætte.
Men mit lille kolonihavehus er jo slet ikke at sammenligne med jeres fantastiske Franske drøm af et byggeprojekt. Jeg elsker når du lægger billeder op og de bliver nærstuderet i stor format. Og skal vi så ikke bare komme ud og nyde at dagene længes og vi kan gå og arbejde til vi falder om ;o)
Rigtig dejlig weekend til jer og god arbejdslyst.
Kh Linda

Jette sagde ...

Hej Henrik.Ja !!! det er et knoklearbejde i er i gang med.......så vi forstår godt at tiden ikke lige er til at lægge nye billeder ind.........selvom det er spændende at følge jeres store projekt.
Godt at der er er mængder af brænde til vinteren komme.
Og haven løber jo ikke nogle steder.Rigtig god weekend Jette

Høneballehaven sagde ...

Det skal nok blive godt, men der er meget at se til, så der er ikke noget at sige til, du er træt om aftenen. Nu det er lyst længere bliver du nok også ved noget længere, så bliver du endnu mere træt :)
Fortsat god arbejdslyst.

Lars Bjerke - Kunstner sagde ...

Skjønner godt at dere er trøtte og slitne!. Her har dere fått unna mye arbeid. Men godt å få ryddet, og ha masse flis og stabler med ved.
Lykke til både inne og med kjøkkenhagen.:-)

Henrik sagde ...

Hej Linda, ja størrelsen betyder noget, men jeg husker fra vores egen kolonihaven at præcisionen er afgørende. Her er ikke plads til spild. Vi havde uden tvivl vores bedste år, indtil nu, da vi havde kolonihaven. Det glæder mig at du synes om billederne.
Trætte øjne, det er lige ordret...

Henrik Mikaelsen Havehjernen sagde ...

Hej Henrik
Hvis det kan trøste/opmuntre: jeg kan sagtens se det franske islæt blive fremkaldt mere og mere. Så det tyder på visionen er intakt selv om den lige nu drukner gibs og fejelister.
Fortsat god kamp! Henrik Havehjerne

Vivi sagde ...

Det ser ud til at gå planmæssigt frem for jer. Det ser godt ud :-)

Henrik sagde ...

Det er nok en slags universalfase man som haveejere skal igennem. En skrev hos mig engang at de første 3 år i en ny have er knokleår....tror hun havde ret

Henrik sagde ...

Lange lyse forårsaftener er indbegrebet af havearbejde. I hvert fald hos os.

Henrik sagde ...

Hej Henrik, ja nævn ikke gipsen og støvet. Der er mange løse ender lige nu, haven vågner og huset råber. Kunne godt bruge tiden uden at gå på arbejde...

Henrik sagde ...

Vivi, haven er planmæssig, huset et andet kapitel. Det får I hører om senere. Synes mine billeder er som dine, bare et år eller to bagud.

Fru Friis sagde ...

Nøøøj... hvor I knokler!! Fuldt forståeligt at du ikke også får lagt noget på bloggen. Men vi venter gerne på fortsættelsen når du har et pusterum. Det bliver meget smukt.

Henrik sagde ...

Mange tak Fru Friis, omfanget af opgaven vokser hele tiden, men en kvm af gangen, så kommer vi jo i mål. Haven er jo selve essensen, i samspil med huset. Godt det er de lyse dage forude. Henrik

Nette sagde ...

Kære Henrik

Jeg bliver til stadighed helt målløs, når jeg kigger herind. Jeres gigantiske projekt skrider frem, og jeg er - stadigt - fuld af beundring. Og jeg troede, at jeg havde travlt. Tsk tsk. Jeres vision træder tydeligere og tydeligere frem.

Gro sagde ...

Hvor er det godt, at se hvordan det skrider frem for jer! -
K.Gro