tirsdag den 9. maj 2017

Det nye drivhus, version 2.0

Alting tager tid.


Jo der ligger en sandhed heri. Men nu er vi endelig på vej videre. Mit "franske" drivhus er påbegyndt sin sidste fase. Monteringen !

Her originalen,

Arbejdstegning

Arbejdstegning




Det har været en meget lang rejse, fra idé til kontruktion, og nu monteringen på den endelige plads.
Som I vil huske, havde jeg bygget drivhuset som et samlesæt, bestående af flytbare 6 sektioner.


Da jeg påbegyndte drivhuset i februar 2014 håbede vi, at vi indenfor en kort tid ville få en ny og større have.  Så lang så godt, men det gik jo desværre ikke helt som planlagt med husombygningen. Vi blev tvunget til at prioritere tiden på at få tag over hovedet, og anlægge andre dele af haven.


Nu er de 4 side og gavlsektioner stillet op, i pricippet mangler bare taget og monteringen af plexiglasset.

Men her har jeg et par uløste problemer, som jeg har haft 3 års tænkeboks til at løse. Det skulle nu være på plads. Det bliver nok lidt et gå til og fra projekt, men i mål kommer det nu endelig.




15 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Hej Henrik
Dejligt endelig at komme i mål, det er et meget specielt drivhus, som vist ikke er set magen til ret mange andre steder i DK, det bliver flot i jeres have.
Hilsen fra
Samsø

Frede sagde ...

Som altid går I all in! Hvor er det et smukt drivhus, som passer lige netop til jeres hus, have og franske drømme. Et meget personligt hus, hvor der er tænkt over udtrykket - respekt endnu engang!

Hos Villa Fryd/ Charlotte Neve Grün sagde ...

Jeg er fuldstændig solgt. Det bliver det smukkeste drivhus nogen sinde.
Hold da helt op hvor er du både sej og dygtig.
Vil glæde mig så meget til at se det endelige resultat...... engang.

Rigtig dejlig dag
Charlotte

Casa Rosen- en Kolonihaveblog sagde ...

Hej Henrik
Ja så er du ved at være i mål med drivhuset. Hvor er det smukt og på en helt vild speciel måde. Det passer så perfekt ind i jeres franske have. Jeg glæder mig til at se når du får samlet det helt.

Masser af hilsner fra Linda

Ulla sagde ...

Hvor ser det lækkert ud! Og de hvide blomster altså...! Det må være en fryd at gå rundt derude nu. :) Men altså Henrik, har du selv bygget elementerne? Det er meget imponerende. Mvh Ulla

Henrik sagde ...

Kære Lisbeth, jeg tror du har helt ret, der findes ikke et drivhus der ligner i Dk, men faktisk er modellen meget udbredt i Frankrig.
Venligst
Henrik

Henrik sagde ...

Kære Frede, du kender mig efterhånden, det skal være tro imod manifestet. Desværre er det rigtige franske drivhus kostbart, og ikke inde for rækkevidde. Men sådan har jeg nok altid haft det, så bygger jeg det bare selv.
Venligst
Henrik

Fru Kat sagde ...

Oh la la det ser godt ud.... Henrik, jeg har været det meste af din blog igennem uden at finde det indlæg, som jeg bestemt mener at have set tidligere, hvor du kommenterer hvilke lavendler du har haft succes med og hvilke der ikke klarede vinteren. Munstead er jo altid en vinder, men jeg vil gerne have flere andre sorter i mit bed.... god aften - her med the og haveplan 😀Mvh Ane Kathrine

Henrik sagde ...

Kære Charlotte, tak for rosen, det glæder mig at du kan lide det. Det er jo totalt hjemmegjort, og bygger på ideen om at skabe et trædrivhus med et lidt lettere udtryk end det ofte ses. Jeg glæder mig også til det er færdigt.

Kære Linda, ja det er så fransk som jeg kan lave det. Kunne jeg ønske mig den ægte vare, ja så ville jeg ikke tøve. Men jeg synes nu også det kommer tæt på som en vellykket fortolkning.

Venligst
Henrik

Henrik sagde ...

Kære Ulla. Jo helt uden beskedenhed, ja jeg har selv bygget og snedkereret hele molevitten. Der er nogle "problemer" i kontruktionen, som nok gør at det ikke kan holde 25 år med blot lidt maling og kit. Men alle elementerne kan udskiftes da jeg har bygget det som moduler. Deri ligger det "geniale", men vand, og råd er tunge modspillere i det danske klima.

Venligst
Henrik

Henrik sagde ...

Kære Ane Kathrine.
Jeg skal lige kigge min liste igennem, vedr lavendlerne.
Men sorter som
Melissa lilac
Old english
Hidcote blue og White
Rosea
Fragnant memories
Provence.
Miss Kathrine

Er alle meget robuste
Venligst
Henrik

Fru Kat sagde ...

Tak for svaret- det er jo en kæmpe verden der åbner sig, når jeg besøger hjemmesiden hos din hollandske lavendel pusher . Nu kan jeg søge mere målrettet. Kh Ane Kathrine

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Det er simpelthen så smukt, og som det dog står godt der i din have

Henrik sagde ...

Kære Ane Kathrine, ja man kan blive helt opslugt af planter. Jeg skal nok prøve at opdatere min liste.

Kære Sussi, mange tak skal du have, men hustru vil blive glad, hun har lagt de fleste løg....

Venligst
Henrik

UplayOnline sagde ...

som vist ikke er set magen til ret mange andre steder i DK, det bliver flot i jeres have.


แตกใน xxx