søndag den 22. august 2010

Skønne sensommer

Her er lidt af de billeder jeg har taget på det seneste.

Hortensia "Endless Summer Blue" Egentlig synes jeg ikke om at snyde med planter der blomstre meget længere end de naturligt burde, men denne er en undtagelse. Jeg har dem i mine franske Anduze potter og her er det jo skønt at de blomstre næsten hele sommeren


Herunder er det hvid solhat  "Echinacea White Swan" som har en helt utrolig lang blomstringsperiode fra starten af august til lang ind i september. Planten har vi lavet fra frø, den er 3 år gammel nu så man skal være tålmoding og lave mange planter hvis de skal se ud at noget. Men gevinsten ligger langt over indsatsen.

Her er det hængepelargonie i en potte fra St. Jean de Fos, denne grønne farve er karakteristisk for området.
Jeg overvintre disse potter i drivhuset og tager ligeledes stiklinger hen over sommeren. Overdådig blomster rigdom fremmes ved varme og gødningsvand en gang om ugen samt en plads under tagudhænget hvor de ikke får for meget regn oppefra, det bryder de sig ikke om.

.

Ingen kommentarer: