mandag den 9. februar 2015

Husets ombygning del 6 (Jan-feb 2015)

Så er det sparteltid.

Køkken alrum i stueplan, med ryggen til gavlen. For enden ligger vores Hall.
Nu begunder det at ligne noget, vi er ved at være klar til at spartle vægge og lofter....Et nærmest uendeligt arbejde med 300 kvm + vores B&B på 80 kvm, jeg har ikke prøvet at regne ud hvor meget det samlet bliver.
Stuen på 1 sal, de 2 døråbninger på gavlen er blevet lavet siden billede blev taget. 
Stuen på 1 sal med ryggen til de 2 døråbninger i gavlen

Indtil videre hænger vi på opgaven selv, men vi overvejer om en prof maler kan hjælpe os lidt på vej.
Vores badeværelse med brus og badekar, siden billede er taget er der kommet loft op.

Lys og skygger, forestil jer sommer og franske krukker med sommerblomster.

Værdien af grønne og sølvfarvede planter.

Sådan en dag både lyder og dufter lidt af forår

21 kommentarer:

Vivi sagde ...

Den spartleopgave skal i vist ikke regne alt for meget på før arbejdet er overstået ;-) Start fra en ende og lad være med at tænke, bare vær lige der hvor i er, på et eller andet tidspunkt når i gennem det.

Jeg tror, det bliver vildt flot foran jeres hus, kan sagtens danne mig billeder af, hvordan det kan komme til at tage sig ud :-)

Dejligt vinterbillede fra haven :-)

Nette sagde ...

Kære Henrik

Jeg er meget imponeret over jeres evner. Og gå-på-mod! Jeg kan SAGTENS forestille mig, hvor dejligt det hele bliver. Der ligger nogle timers arbejde foran jer, og jeg synes Vivis råd er ret godt. Brug det som meditation ;-))

Frede sagde ...

Jeg er fuld af beundring for jeres projekt - jeg er sikker på, det bliver så godt! I skal nok blive rigtig ferme til det med spartling... go' arbejdslyst!

Henrik sagde ...

MANGE tak alle sammen, som I er optimister. Jeg bliver lige nu lidt træt, da alle vægge skal fuldspartles. Men øvelser gør vel mester og sådan noget.
Henrik

Livsnyderhaven.dk sagde ...

Det bliver uden tvivl flot! Af erfaring ved jeg at man skal spartle 100 gange, før det bliver flot. Så du får gode muskler i armene. Jeg ser frem til at følge projektet. Men sikke er smukt projekt.

horta sagde ...

Bliver et fantastisk hus! Og jeg HADER at spartle.. Af samme grund er mine vægge fuldspartlede - og derefter filset med svamp - så ser det ud som om ujævnheder er meningen :-) go arbejdslyst!

horta sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Høneballehaven sagde ...

Puha ja det er et kæmpearbejde, men bedst at få til side nu, inden haven trækker. Heldigvis er I godt på vej, men man kan godt køre lidt sur i, at spartle eller male hele tiden.
God arbejdslyst

iminhave.dk sagde ...

Imponerende projekt, Henrik
Jeg kan sagtens forestille mig hvor lækkert det bliver... det bliver så fint.
Go' arbejdslyst
Mvh Henrik

Solbakken sagde ...

Det bliver bare et fantastisk hus og have! Her i huset har vi spartlet og slebet rigtig meget, men hvis man har råd til det, vil jeg anbefale professionelle spartlere, som klarer det på ingen tid, og resultatet bliver også bedre! Hvor der er højt til loftet, klarer de spartelarbejdet på stylter!

Casa Rosen- en Kolonihaveblog sagde ...

RESPEKT, Henrik...hold nu fast i er nået langt. Nu kan man jo rigtigt danne sig et billede af hvordan indretningen af rummene bliver. Flot at i klarer det selv..:o)
God spartling
kh Linda

Jette sagde ...

Hej Henrik.Hold da helt op siger jeg bare......håber i har råd til en prof.For det er godt nok et kæmpe arbejde i hat foran jer.
Og du kan tro at jeg sagtens kan se hus og have for mit indre øje.........det bliver bare et fantastisk hus.
Rigtig god arbejdslyst Jette

Min Grønne Verden sagde ...

Hej Henrik
Hvor bliver det godt, men spartlearbejde er en langsommelig proces hvis det skal blive pænt, så jeg forstår godt i overvejer professionel hjælp til det, for med 300 m2 er der godt nok en bid vej.
Held og lykke med det videre arbejde.
Mange hilsner
Anita

Susan Durup sagde ...

STOR respekt...sikke et arbejde, og sikke flot det bliver.
Hvor er det spændende.
Mange hilsner Susan

Kjeld Slot sagde ...

Ja Henrik, køb en spartelmand på stylter eller to og lej en giraf til at slibe det hele med bagefter. Sussanne har helt ret; det lønner sig! - Men I kan vel ikke lade være??

bh
Kjeld

Henrik sagde ...

Ja, nu har vi håndværkere til det meste, men lige præcis malerdelen har vi selv påtaget os, grundet stram økonomi samt maletfinish. Men fuldspartling var ikke lige på radaren

Henrik sagde ...

Jo en bid vej, og lange arme. Men et rum af gangen, så kommer vel i mål.

Henrik sagde ...

Hej Kjeld, du kender os hellere prøve igen og lære nye discipliner, end at give op. Men som med godt gør det selv arbejde, så skal man (er)kende hbor evner ikke rækker. Måske vi her støder på en mur.

Henrik sagde ...

Tak Susan, tænker du kommet forbi til åben have en dag....i fremtiden

Henrik sagde ...

Hej Linda, du har helt ret, rumme bliver mere levende og håndgribelige nu de endeligt tager form

Frøken Solhat sagde ...

Jeg forestiller mig........og jeg kan levende se det for mig. Det bliver Såååååååå godt Henrik......

God arbejdslyst